Kierkegaard’a Göre Kaygı ve Tin’in Bütünlüğü

Kierkegaard

Önce Kierkegaard kişiyi nasıl tanımlıyordu ona bakalım. Kierkegaard’a göre kişi ruh, beden ve bunların vücud bulduğu Tin olarak tanımlanıyordu. Tin çeşitli badireler sonucunda bir bütün kalabilir veyahut kendi niteliklerinden biri dahilinde tanımlanıp yok olabir. Kierkegaard’a göre bu Tin niteliğinin yok olması durumu yerine gelen şey Kaygıdır. Kaygı ise yaşanması muhtemel veya geçmişte yaşanmış ve gene yaşanılacağından endişe edilen yanlış karşısında geliştirilen yoğun bir kendini tanımlayamama halidir.

Ayrıca,

Masumiyet günah korkusu halidir. Çünkü bunu düşünmek için günah kavramına ihtiyaç duyulur.

Bilinmeyen şeyden kaygı duyarsın, kaygı duyduğun şeyin de eksikliğini hissedersin.

Reklamlar


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s